Köpvillkor

Åldersgräns

För att kunna handla på cstreet.se måste du vara 18 år eller äldre.

Reklamation & Transportskador

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så att varorna inte är skadade. Är varan skadad eller felaktig, kontakta oss så fort som möjligt via e-post på [email protected] och vi ersätter dig kostnadsfritt med en ny vara.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet (Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad).
Återanvänd kartongen som produkten kom i för returen och lägg den i dess originalförpackning (om den hade någon).
Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka enligt gällande portotabell.

Hanteringen av personuppgifter

När du handlar hos Cstreet anger du personuppgifter så som namn, adress, e-postaddress, telefonnummer och personnummer. Denna information behöver vi för leverans men även för hantering av betalningar. Personnummer krävs vid eventuell kreditupplysning när du väljer att betala med faktura.

Faktura och delbetalningar fungerar via våra samarbetspartner Billmate.

När du registrerar dig för Cstreets nyhetsbrev eller lägger en beställning av produkter ur vårt sortiment samtycker du till att Cstreet använder dina kontaktuppgifter och uppgifter om dina inköp. Om du inte skriftligt motstrider detta, kan vi komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via email.

Klicka här för att läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter.

Lyxfågelfrön

OBS! OBS! OBS! Som kund ansvarar du endast själv för vad du gör med lyxfågelfrön. Vi säljer dessa som souvenirer. Vi har inget intresse i vad du gör med dina lyxfågelfrön och därmed ingen information att lämna. Ovanstående godkänner du när du gör ett köp hos oss!

Betalningsvillkor 

Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ. Bland annat delbetalning, faktura, postförskott samt bankgiro.

Faktura

Handla nu – betala först efter leverans!

När du betalar via faktura administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du betalar först efter det att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post.

Detta erbjuder vi dig:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Tillgång till dina fakturor via billmate online
  • Möjlighet till delbetalning

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Delbetalning

Varför Billmate Delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med Billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

Postförskott:

Du betalar i samband med att du hämtar ut ditt paket/brev hos ditt postombud. En postförskottsavgift på 75 kr tillkommer.
För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig på 189 kr för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering.

Bankgirobetalning:

Du sätter in totalsumman på BG-konto ‘5027-8308’. Ange ditt ordernummer som referens/meddelande. Vi avvaktar din betalning i 5 bankdagar och så fort vi får in din betalning skickas din beställning. Om din beställning inte betalats efter 5 bankdagar makuleras din order.